top of page

Een deposit in de bank van de hemel

De zuivere en onbevlekte godsdienst voor God en de Vader is dit: wezen en weduwen bezoeken in hun verdrukking en zichzelf onbesmet bewaren van de wereld. Jakobus 1:27

De tedere sympathieën van onze Heiland werden opgewekt voor de gevallen en lijdende mensheid. Als u Zijn volgeling wilt zijn, moet u medeleven en sympathie ontwikkelen ... De weduwe, de wees, de zieken en de stervenden zullen altijd hulp nodig hebben. Hier is een gelegenheid om het evangelie te verkondigen - om Jezus, de hoop en troost van alle mensen, te steunen. Wanneer het lijdende lichaam is verlicht, ... wordt het hart geopend en kun je de hemelse balsem inschenken. OFC 91.2


Een groep gelovigen zijn misschien arm, ongeschoold en onbekend; toch mogen zij in Christus een werk doen in het huis, de buurt, de kerk en zelfs in 'de streken daarbuiten', waarvan de resultaten zo ver zullen reiken als de eeuwigheid. Omdat dit werk wordt verwaarloosd, komen zoveel jonge discipelen nooit verder dan het alfabet van de christelijke ervaring. Het licht dat in hun eigen hart gloeide toen Jezus tot hen sprak: "Uw zonden zijn u vergeven", hadden ze misschien in leven gehouden door mensen in nood te helpen. De rusteloze energie die zo vaak een bron van gevaar is voor jongeren, kan in kanalen worden geleid waardoor het zou stromen in stromen van zegen. OFC 91.3


De uren die zo vaak in amusement worden doorgebracht dat lichaam en ziel niet opfrist, moeten worden besteed aan ... het zoeken naar iemand die in nood verkeert. OFC 91.4


Elke gelegenheid om een ​​broeder in nood te helpen, of om de zaak van God te helpen bij het verspreiden van de waarheid, is een parel die je van tevoren kunt sturen en in de hemelbank kunt deponeren voor bewaring. OFC 91.5


Liefde, hoffelijkheid, zelfopoffering - deze gaan nooit verloren. Wanneer Gods uitverkorenen worden veranderd van sterfelijkheid in onsterfelijkheid, zullen hun woorden en daden van goedheid openbaar worden gemaakt en zullen ze door de eeuwige tijdperken worden bewaard ... Door de verdiensten van Christus 'toegerekende gerechtigheid is de geur van zulke woorden en daden voor altijd bewaard. OFC 91.6


Uit een devotional van Ellen White -Our Father Cares

42 weergaven0 opmerkingen
bottom of page